top of page

Dagelijkse stiltepunten in klas of school laten het hart van iedere leerling en leerkracht bewuster

http://stiltepuntrotterdam.nl/#facebook

Als leerkracht ervaar ik steeds weer dat kinderen stiltemomenten als startpunt of als korte onderbrekingvan de schooldag waarderen. Ik begin met een vast ritueel: - we warmen even op met een nummer van 'just dance'. - daarna doen we enkele korte yoga- of mindfulness-oefeningen voor lichaamsbewustzijn en concentratie. - en we trekken een 'kaartje van de dag' Wanneer ik me laat leiden door de 'haast van alledag' en een keer ons 'ochtendritueel wil overslaan, roepen ze onmiddellijk : "Juf, maar we hebben nog geen kaartje getrokken! " Ook ouders geven aan dat hun kinderen baat hebben bij onze " 'zen-start' van de dag" Het vraagt een kwartier maar het levert bij dagelijkse herhaling ook tijd op door de verdiepte rust, groeiende zelfsturing en betere focus bij de kinderen. Na Duitsland en Amerika nu dus ook in Nederland een school die kinderen tools wil aanreiken om gedurende de dag steeds weer 'even stil te staan bij zichzelf en de ander'. Kindertrainingen Blij Met Mij biedt 'een toolkit op maat' voor u om stiltemomenten in de klas, in de school in te voeren. Nadere informatie: blijmetmij@hotmail.com


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page